Μπορούν οι διαταραχές λόγου να επηρεάσουν την σχολική απόδοση του παιδιού μας;

Οι απορίες του Περπατούλη:
 
• Σε ποια ηλικία τυχόν δείγματα διαταραχής λόγου του παιδιού σας πρέπει να μας ανησυχήσουν; 

Οι διαταραχές λόγου και ομιλίας προσδιορίζονται σαν μια γενικευμένη δυσκολία στην αντίληψη, την επεξεργασία, την οργάνωση και την εκφορά του λόγου. Για να αξιολογήσουμε αν ένα παιδί αντιμετωπίζει διαταραχή λόγου ή όχι θα πρέπει
να είναι σαφή τα αναπτυξιακά ορόσημα σε σχέση με το λόγο.
Σε γενικές γραμμές:
-μεταξύ του 6ου και 10ου μήνα ηλικίας εμφανίζεται το βάβισμα,
-μεταξύ του 8ου και 10ου μήνα αναπτύσσεται η κατανόηση των λέξεων,
-στην ηλικία των 12-13 μηνών αρχίζει η εκφορά των λέξεων (έναρξη ομιλίας),
-μεταξύ 12ου και 24ου μήνα αναπτύσσεται ο συνδυασμός λέξεων (φράσεις),
-από την ηλικία των 2 ετών παρουσιάζει αλματώδη εξέλιξη στη γραμματική δομή (μορφολογία και σύνταξη),
-στην ηλικία των 3 ετών έχει κατακτήσει τις βασικές μορφο-συντακτικές δομές της μητρικής του γλώσσας,
-στην ηλικία των 4 ετών έχει μάθει και εφαρμόζει τους βασικούς γραμματικούς κανόνες (Τσιάντης & Αλεξανδρίδης, 2008).
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και δεν θα πρέπει να ανησυχούμε αν αποκλίνει από το μέσο όρο, ωστόσο αν παρατηρήσουμε κάτι ανησυχητικό σε σχέση με το λόγο μπορούμε να απευθυνθούμε σε κάποιον από τους επαγγελματίες λογοθεραπευτές.





•Κατά την προσχολική ηλικία, πως μπορούμε να κρίνουμε αν το παιδί μας χρειάζεται την βοήθεια ειδικού λογοθεραπευτή;

Ένα παιδί που παρουσιάζει γλωσσική διαταραχή συνήθως βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από ότι θα περιμέναμε σε σχέση με τα αναπτυξιακά γλωσσικά ορόσημα , το λεξιλόγιο του είμαι περιορισμένο, παρατηρείται εσφαλμένη χρήση χρονικών ακολουθιών, δυσκολεύεται στην ανάκτηση των λέξεων και στην παραγωγή προτάσεων. Επίσης ίσως  παρατηρείται δυσκολία στην κατανόηση απλών ή σύνθετων προτάσεων, στην κατανόηση προσδιορισμών και στην εκτέλεση σύνθετων εντολών.
να παιδί με γλωσσική διαταραχή μπορεί να δυσκολεύεται να εστιάσει την προσοχή του ενώ οι δεξιότητες ανάπτυξης διαλόγου μπορεί να είναι περιορισμένες. 


•Εάν οι διαταραχές στον λόγο παραμείνουν μπορούν να επηρεάσουν την σχολική απόδοση του παιδιού μας;

Εφόσον οι διαταραχές στον λόγο παραμείνουν μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση του παιδιού στο σχολείο. Επιπλέον ένα παιδί με διαταραχές λόγου μπορεί να δυσκολεύεται στις διαπροσωπικές του σχέσεις, να παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς, η να έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση.


•Τι προτείνετε για να αποτραπεί μια τέτοια εξέλιξη;

Για να αποτραπεί μια τέτοια εξέλιξη είναι σημαντικό να αξιολογηθούν τυχόν δυσκολίες με στόχο την ανάπτυξη ενός κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος, την ενημέρωση και την εκπαίδευση των γονιών και την αποκατάσταση των διαταραχών.
 

Στον Περπατούλη απάντησε...

η κα Σκουλικάρη Μαρία

Λογοθεραπεύτρια
Μπουμπουλίνας
Τηλέφωνο: 6941587709
e-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies ώστε να παρέχει στους χρήστες της την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα μας συμφωνείτε με τη χρήση των εν λόγω cookies. Περισσότερα X

Ρωτήστε τον Περπατούλη...!

Newsletter